כתבות

קטגוריות
  • מרוץ התפוח של אבי

    קצת חוויות – איציק ואני, מאותגרי הניקוד המצובר של האיגוד, איציק מחמת מעמדו הרם באיגוד, ואני סתם מתוך הרגל בשנים האחרונות – באנו למרוץ התפוח:
    מירוץ טור ראשון בארץ, בן 4 קטעים:
    א. קריטריום באגמון החולה (10 ק”מ להקפה) – 6 הקפות סה”כ ביום חמישי אחה”צ
    ב. נג”ש של הקפה אחת ביום שישי בבוקר
    ג. הקפה של קיבוצי אצבע הגליל ביום שישי אחה”צ 14 ק”מ להקפה, איציק 5 ואני 4
    ד. מסלול הרים תלול יותר מנס הרים על גבול הצפון ביום שבת בבוקר.
    שנינו מתמקמים בבית הילל עוד ביום חמישי בצהריים, התחרות מאד עצבנית, איציק עם כל הגברברים מגיל 19 עד 59, ואני בפלטון של “נשים וישישים”: כל הבנות מגיל 19 עד 90. היו עוד שלושה “ישישים” שכולם מקיבוצי האיזור, וההקפה של אגמון החולה היא “גבעת המופעים” שלהם.
    פלטון של בנות – זה תענוג: סימונים כל הזמן, מאיטות לפני כל פניה, שומרות אחת על השניה. השלמנו את כל מכסת ההקפות, ואז מחמת הבטיחות בפנייה האחרונה, יצאתי ראשון נגד רוח של כ 20 קשר. זה בוודאי לא בשבילי!
    כל הפלטון, אשתו, חברים שלו וסתם ארחי פרחי ישבו עלי עד שיצאה נשמתי (כבר בשליש הדרך…) וסיימו כולם לפני.
    התחלתי את הטור במינוס של 0.7 שניות !

     

  • TDF – הרוכבים אל הצהובה – מידע בסיסי

     

    אלברטו קונטאדור (בן 28 יליד ספרד, קבוצת סאקסו בנק)

    מנצח הטור בשנתיים האחרונות ברציפות ובסכ”ה זכה כבר 3 פעמים.
    הפייבוריט לזכייה גם השנה.
    יתרונות (ערב פתיחת הטור)
    הכי טוב בעליות אלא אם השלקיז ביום הכי טוב שלהם 
    הכי טוב בנג”ש, אלא אם אוונס ביום הכי טוב שלו
    יש לו את הקאדנס הכי גבוה בעליות, 
    טאקטיקן שני רק לאוונס,
    בלתי צפוי מראש
    מרתיע – הרוכב הכי התקפי מבין המתמודדים.

     

  • TDF – יום 8 – מתחילים לטפס

     

    היום 189 ק”מ של “הרים בינוניים”.

    בגלל התוואי לאורכו עובר הטור, יכולת טובה בהרים חיונית כדי להתמודד על מקומות ראשונים בסוף הטור.
    פשוט כי הכי הרבה זמן ניתן להרוויח ביחס לרווח קצר יחסית בין רוכבים. 
    כשיש הרבה הרים זה מצטבר וזה משמעותי .

    ומהי תחרות? התמודדות על יצירת רווחים בינך ליריב. רווחים שמשמעותן אבדן/רווח זמן..

     

  • TDF – יום 7 – יום מהיר ועצבני

     

    היום – 218 ק”מ – השטוח ביותר בטור לכן המהירות הממצועת של הדבוקה צפוייה להיות הגבוהה ביותר. 
    הדבוקה שגם כך מתנהלת בעצבנות רבה בימים האחרונים ומפילה חללים צפוייה להיות היום עצבנית במיוחד.

    הפיניש של היום הכי קלאסי שיש לספרינטרים – מהיר ועצבני!!

    כמה מילים על ספרינטרים – 
    כל אחד יכול לבצע “ספרינט” אך מתחת ל- 60 קמ”ש זה לא נחשב בכלל ברמה המקצוענית הגבוהה, והמינימלית כדי להיקרא ספרינטר.
    מכאן ההגדרה המאוד פשוטה: בעל המהירות האישית המקסימלית הגבוהה ביותר בדבוקה – במישור !!!
    ספרינטרים יכולים לחצות את קו הגמר במהירות של 70 קמ”ש ומעבר לכך…..

     

  • TDF – יום 6 – מבחן ראשון לאנדי שלק

     

    היום 226.5 ק”מ של גבעות מתגלגלות. 
    מוקד תשומת הלב יהיה הפעם כ- 1.5 ק”מ לסיום הכולל עלייה של 500 מ’ ואח”כ מישורי לקו הסיום.

    זה הזדמנות להכיר את ה- [b]”חובטים” [/b]-

    אלה רוכבים עם יכולת של מהירות מתפרצת.
    הנשק: אינטרוואלים. 
    עוקצים ספרינטרים (למשל אם זה סמוך לקו הגמר – כמו שכמעט היה אתמול מול קאבנדיש), 
    קטלני בעליות קצרות אך תלולות יחסית – למשל העלייה של זכרייה כשבאים מכיוון צומת זכריה. 
    יכולים להחזיק (אך לפרק זמן קצר בלבד) אפילו עם “מטפסים טהורים” (אותם נפגוש כשיתחילו העליות הרציניות).

     

  • TDF – יום 5 – זהירות אשלון!!!

     

    שני מוקדי התענינות עיקריים היום:

    ראשית, המסלול היום של 165 ק”מ מישורי אבל כ- 70 ק”מ אחרונים של המסלול הם לאורך החוף (חוף בריטני) ובמהירות הממוצעת של הפלוטון כ- 40-50 קמ”ש (והרבה מעבר לזה ככל שמתקרבים לפיניש) , כאשר צפויים רוחות מכיוון הים שבכוחן לפצל את הפלוטון לקבוצות קטנות זה מזמין צרות לרוכבים ועניין לצופים.

    רכיבה כנגד רוחות מן הצד (“אשלון” , במקרה הזה מכיוון הים) הינה מיומנות רכיבה מקצועית שרוכבים רבים לא אוהבים ולא מתרגלים ואת אילו ניתן יהיה לזהות מבין הסובלים היום.

     

  • TDF – יום 4 – האם היום זה סוף סוף מתחיל?

     

    יום המסלול מוגדר- LUMPY – גבשושי , בעברית. 
    וזה יכול להיות מעניין.

    הטור התחיל ולא התייחסנו בכלל למתמודדים על הנצחון, מדוע?

    הטור אומנם התחיל אך עיקר הפעילות עד עתה היא של הספרינטרים שמתמודדים על הנצחונות בקטעים הבודדים ולא של “המפורסמים” המתמודדים על המקום הראשון והנצחון הכללי (קונטאדור, האחים שלק, אוונס, ויגינס ובאסו).

    תמיד יש משהו במקום הראשון.
    כשאומרים מקום ראשון = החולצה הצהובה.

     

  • TDF – יום 3 – ספרינט הסיום הדרמטי והמפתיע

    eurosport.yahoo.com/video/04072011/58/mi…r-wins-4th-july.html

    ההישג הדרמתי של היום שייך למאיץ האמריקאי טיילר פרר (מקבוצת גרמין).
    שמנצח את הקטע לראשונה בחייו בטור הצרפתי ועוד ביום העצמאות האמריקאי.

    במהפך דרמתי בתוך הקילומטר האחרון, מנצח האמרקאי כשהוא גובר בין היתר גם על הפייבוריט בתחילת היום קבנדיש (קבוצת HTC) .

     

  • TDF – יום 2 – נג”ש קבוצתי

    לאחר היום 2 :
    23 ק”מ נג”ש קבוצתי – גרמין – סרוולו המהירים ביותר.

    שום דבר דרמתי בקטע, הכל פתוח להמשך התחרות.

    נקודות ראויות לציון
    :
    GARMIN – טיילר פרר לא מחזיק בקצב ברכבת של גרמין – לא אופייני לספרינטר ברמה גבוהה בנג”ש קצר יחסית. (מקום 1)

     

  • הטריאתלון השני של גונן

    ביום ראשון ה 5/06/11 הצלחתי לסיים ברגליים דואבות את הטריאתלון השני שלי שנערך באחוזה בה נולד צ’רצ’יל, אחוזת Blenheim שנמצאת בסמוך לעיר אוקספורד.

     היה לי קשה מאוד לאור העובדה שלא התאמנתי מספיק וגם שבוע לפני כן הייתי חולה מאוד. למרות זאת תחושת הסיפוק בסיום הייתה אדירה.

  • אימון שכל מהותו הנאה צרופה

    יש אימונים שאני יוצאת מהם עם הלשון בחוץ
    באימונים של ימי שני… כשנגמרים… פשוט בא לי למות
    …ואני נהנית – מה לעשות אני מכורה
    שלא לומר נהנית לסבול… השורשים בפולניה
    אבל פעם בשבוע אני מתרגלת אחרת…
    באימונים בקבוצת השטח של הבנות X-team

  • אליפות הג’אגלינג – מיומנה של אמא (על אופניים)

    אליפות מסוג אחר: ג’אגלינג מטורף בין אמהות, זוגיות ו… אליפות הארץ ככה סתם על הדרך