אם נניח שהטור הוא כמו ליגה, נניח ליגת העל בכדורגל / כדורסל וכו’.
אז היום בסיום הקטע ( בזכות/ בגלל הגבשושיות) צפוי לעלות למקום הראשון וכך לקחת לידיו את החולצה הצהובה, אחד הפייבוריטים – קאדל אוונס. (קבוצת BMC).
זה משמעותי כי כשקבוצה חזקה עולה למקום הראשון, קשה להזיז אותה משם.
“THE AUSSI BATTLER” (האוסטרלי הלוחם העקשן) כדאי להתחיל לעשות עימו היכרות ולו בגלל העובדה שנחשב לרוכב האהוד ביותר היום ברחבי העולם, הצנוע והביישן מכולם, באמתחתו זכיות באליפות העולם ברכיבת שטח, אליפות העולם ברכיבת כביש, פעמיים סיים במקום השני בטור דה פראנס ועוד ועוד.
.
אמנם רק בסופ”ש נתחיל לטפס ואז נהוג לומר שבעצם הטור מתחיל למעשה:
ואומנם כמו שאמר רוכב ספרינטים בכיר בפלוטון –
בשבוע הראשון אנחנו עובדים הכי קשה בזמן שאלה (המתמודדים על הנצחון) תפקידם העיקרי הוא להביא את עצמם (בריאים ושלמים) לטור במשך שבוע שלם.
אבל היום מוקדם מן הצפוי בד”כ , צפוי אחד המתמודדים הבכירים להחזיק לראשונה את החולצה הצהובה
לכן כל ההקדמה ואם כן, הוא (וקבוצתו) לא יוותרו עליה בקלות!!!
.
ייתכן כמובן שהצפוי לא יקרה,
אבל עדיף להיות שם כשזה קורה!
במשפט אחד:
האקדוחן המהיר ביותר במערב שולף את נישקו אל מול הלוחם האוסטרלי ויורה……
זהירות ספויילר……
לא לבעלי לב חלש
מומלץ לצפות קודם בתקציר הלילה ביורוספורט.
זהו אני את שלי עשיתי מבחינה מוסרית!!
מצ”ב סירטון הדקה האחרונה בקטע היום.
קונטאדור (הוא “אל פיסטולרו” ובעברית:”האקדוחן”) מול אוונס זה הסיפור של היום :
במבט ראשון:
רואים שאחרי 173 ק”מ כשנותרו 2 ק”מ לקו הסיום שנמצא בסופה של עלייה עם שיפוע ממוצע של 7% (נקרא לה למשל נס הרים פלוס). כל אחד בתורו מנסה לברוח לשני פעם אחר פעם. לבסוף כששניהם מייצבים גלגלים קידמיים אחד מקביל לשני, חוצים שניהם מה שנראה ממש ביחד את קו הסיום……. אבל קונטאדור הוא זה שמניף את ידו למעלה לניצחון.
רק שניות ארוכות לאחר מכן יוכרע בפוטו פיניש!!!! כי אוונס הוא זה שניצח וחצה ראשון את קו הגמר.
במבט שני:
ניתן להבחין איך אוונס ניצח–
זה מתחיל מפריצה של קונטדור בקטע השיפוע הגבוה ביותר בעליייה וזה בקטע של 10%,(חדי העין ישימו לב שאוונס חוסך מעצמו את האינטרוול הזה – והקפצה של הדופק – באמצעות סגירה טיפה מתונה יותר כשהוא לא קם מהכיסא, נותן לאחרים להתחיל הרדיפה, מעט אנרגיה שנשמרת להמשך),
עכשיו רק מעטים נשארים איתו,
אחכ קונטדור במיני פריצה נוספת לבדוק עירנות, לא מצליח להיפטר מהחבורה המובחרת
ומחליט להמתין עוד כמה שניות כדי לא לאבד כוח, חוזר לשבת על הכיסא ואז בדיוק
אוונס פורץ ארוך, קונטאדור מופתע- אחריו,
אוונס תוך כדי הפריצה סוגר לשולי הכביש ולכיוון הפנייה שמאלה,
מאלץ את קונטאדור לרדוף אחריו ולבצע עקיפה ארוכה יחסית מימין כשאוונס ממשיך לשמור על השמאל
וזה גוזל לקונטאדור זמן יקר.
בפיניש עצמו אוונס דוחף את הכידון עם היידים נעולות קדימה.
על שאר אירועי היום והשלכותיהם ועל ארועים נוספים אתייחס במרוכז בהמשך…
מחר יום 5 המסלול מוגדר שטוח או בשפה המקצועית – FLAT , יומם של הספרינטרים: קבנדיש, פטאקי, פרר, הושווד ושות’