2 סוגים עיקריים של ספרינטרים: ספרינטר ממריא וספרינטר קופצני .
ספרינטר ממריא הוא ספרינטר שמסובב הילוכים כבדים יחסית – בקאדנס נמוך בתחילת מסלול ההאצה שלו שהולך וגובר עד לחציית קו הגמר ומכאן שזקוק לנתיב האצה ארוך כדי להגיע לשיא בקו הגמר. הכי מפורסמים היום: פטאקי (קבוצת לאמפרה), גרייפל (קבוצת אומגה פארמה לוטו).
ספרינטר קופצני מסובב הילוכים קלים מעט יותר בקאדנס גבוהה הרבה יותר – עד שיחצה את קו הגמר הרבה הרבה מעבר לקאדנס- 200….הוא כבר בקאדנס 200 למשל, כמה מטרים לפני הפיניש, מוכן להגביר עוד יותר את הקאדנס בכל עשירית שניייה מול יריבו, עם יש צורך קופץ ממהירות רכיבה נתונה אחת לשנייה, וקופץ מרוכב אחד לשני ומשתמש בהם כמיסתור מפני הרוח ומכאן כינויו. הכי מפורסמים היום: קאבנדיש (קבוצת HTC) וטיילר פרר (קבוצת גארמין).
ה- RUN-IN (בשפת הקודש: הנתיב לקו הגמר)
עקב החשיבות של הניצחון בקטע לקבוצה ולרוכבים, אסטראטגיה וטאקטיקה ואפילו דחיפות זה שם המשחק כאן עקב, הצמידות במהירויות, תוואי המסלול והאופי הכל כך שונה בין שני סוגי הספרינטרים.
את האסטרטגיה מכינה הקבוצה ערב קודם כשלומדים את הנתיב לפיניש – “הראן אין” .
טקטיקות
יש שני עיקריות – האחת, הקבוצה יוצרת “רכבת” של רוכבי הקבוצה שמייצרת מהירות הולכת וגוברת כשהקרון האחרון ברכבת הוא הספרינטר של הקבוצה לפיניש. השניה, התקדמות בדילוגים בין רוכבים, הסתתרות מאחוריהם ועקיפתם. כמובן ניתן גם לשלב בין שתיהן.
בקיצור, מהיר ועצבני כבר אמרנו.
בראדלי ויגינס (ה- GC של סקאיי) בחוץ.
בראקוביץ (ה- GC של ראדיושאק) בחוץ,
כריס הורנר (אופציונלי ל- GC של ראדיושאק) בחוץ
בונן (קויק סטפ) בחוץ.
ליפהיימר (ראדיושאק, פצוע אך ממשיך).
שיחת היום בדבוקה היא שאין RECPECT – כבוד , בין הרוכבים בתוך הדבוקה.
מתחילת הטור, הדבוקה הפכה לזירת קרב.
כתבים מדווחים מאמבולנסים ועידכונים מגיעים על מצב הפצועים בבתי החולים.
והקורבנות – רוכבים בכירים בדבוקה.
[u:huh: ]מה קרה[/u]?
כבר ביום 6 שמתי לב שזה כבר מוגזם, שרוכבי קבוצת רדיושאק (מהבכירים בעולם הרכיבה) לא מסוגלים לגמור קטע אחד בתוך הדבוקה בלי לצלול לכביש. התייחסתי לנושא של כבוד מ- הדבוקה ומסתבר שזה היה הכיוון הנכון….
עכשיו זה רישמי (בראיון בטלויזיה עם אחד הרוכבים) מסתבר שמתח רב שורר בין הספרינטרים לבין הרוכבים המתמודדים על החולצה הצהובה.
(רוכבי GC – רוכבים המתמודדים על הדירוג הכללי שיקבע בסוף התחרות לאחר 21 קטעים יומיים סכ”ה , והם קונטאדור (סאקסו בנק), השלקיז (לאופרד טרק), אוונס (BMC), באסו (ליקוויגאז) ו – קלודאן (ראדיושאק) והפועלים שלהם.
כל צד טוען שהוא לא מקבל את הכבוד שמגיע לו בדבוקה – מה שמוביל למאבקים אגרסיביים על מיקום – מה שמוביל לנפילות.
הסבר:
רוכבי GC (והפועלים שלהם) לא אמורים להיאבק על המקומות הראשונים בקטעים שניגמרים בספרינט פיניש. הם אמורם להיות קצת מאחור ולתת לספרינטרים את המקומות הקידמיים בדבוקה.
ברם!!
בגלל שהחולצה הצהובה כרגע היא על רוכב שמתמודד כל יום על הניצחון בקטע, רוכבי ה- GC לא יכולים להרשות לו לברוח מהם יותר מדי כדי לא לאבד שניות יקרות ביחס לחולצה הצהובה שהם אמורים להתמודד עליה בסופו של דבר
(לספרינטרים יש את החולצה הירוקה להיאבק).
כך נוצרת למעשה צפיפות ואגרסיביות יתר בחלק הקדמי של הדבוקה.
זה דבר חדש כי עד היום היה נהוג בטור לתת שבוע ראשון רק לספרינטרים.
השנה שינו את המסלול וגיוונו כך שלמעשה מי שמחזיק בה הוא רוכב פאנצ’ר ובגלל תוואי המסלול יכול היה להתמודד כל יום על הנצחון בקטע.
מרתק….
קאבנדיש מנצח ו-ויגינס יוצא בחוץ:
eurosport.yahoo.com/video/08072011/58/ca…sh-wins-wiggins.html