אולם אין מקום לכולם בתוך הדבוקה. מישהו “צריך” להוביל ומשהו “צריך” להיגרר מאחור וכן להיות בצידי הדבוקה.
ארבעת מקומות אלה בדבוקה הן הכי פחות חסכוניים והמצאות בהם גוזלת מחיר המשולם באנרגיה עד כדי חולשה ביחס למתחרים הנמצאים עטופים, חבוקים ואהובים בתוך הדבוקה. (מכאן גם בא המושג לגבי רוכב הנמצא במיקום כזה: מקנן (NESTING) בדבוקה)
לכן, אף רוכב לא מוכן מרצונו להימצא בארבעת המיקומים האלה.
כאן נכנסת לפעולה הקבוצה להבדיל מן הרוכב הבודד.
ברמת המיקרו:
הקבוצה (בכל קבוצה 9 רוכבים) ממלאת את תפקיד שיבוץ הרוכבים במיקומים השונים בדבוקה. זאת עפ”י סדר החשיבות של הרוכבים לקבוצה בהתאם למטרות הכלליות בתחרות (GC, חולצות צהובה, ירוקה ומנוקדת) והמטרות הספציפיות לגבי יום מסויים בתחרות (ספרינט פיניש, ספרינט אמצע, רדיפה, בריחה, טיפוס וכו’).
ככל שהרוכב חשוב יותר לקבוצה, חשובים יותר מצב ומיצבור האנרגיה שלו ולכן הוא “יקבל” מיקום טוב יותר בדבוקה. כך למשל בקבוצות שיש להן רוכבי GC הם יקבלו את המקום הטוב ביותר בכדי לבזבז את מנימום אנרגיה הנדרש. היינו, אם הקבוצה עובדת הייטב באותו יום רוכבי ה- GC שלה “יקננו לבטח בדבוקה”.
רוכבים זוטרים בקבוצה יישלחו לאייש את ארבעת המקומות הגרועים בדבוקה, כולם או מקצתם.
ברמת המאקרו:
לכל הקבוצות יש אינטרס משותף והוא לא לבזבז אנרגיה אחד נגד השני במלחמות על מיקום כשזה לא מביא כל תועלת לקבוצה.
לכן בתמורה ל”שקט תעשייתי” בין הקבוצות מגיעים לכמה עקרונות מוסכמים שמילויין יוצר את הדבוקה הלכה למעשה.
ההסכמה הזו היא שבירה וטעונה תחזוק של מאזן אימה באופן יומיומי כי כאשר ההבדלים בכושר וביכולת בין הקבוצות גדולים דיין חוזרים לנקודת המוצא: אף אחד לא יוותר מרצונו על מיקום טוב בדבוקה.
נדמיין לרגע שהדבוקה מתגבשת בצורת כוורת ובשלבים כמו בתהליך של פאזל בתאם להסכמות שהם:
רוכבי ה- GC ימוקומו במיקום הטוב ביותר בדבוקה כאשר כל רוכב GC נעטף ע”י חלק מרוכבי הקבוצה שלו – הפועלים שלו.
זהו ליבה הפועם של הדבוקה.
בחזית הדבוקה שהיא הכי תובענית (הכתבת קצב הדבוקה, התנגדות מול הרוח, אי אפשר לאכול וכו’) ישלחו כמה קבוצות כמה רוכבים שלהם שייקחו את ההובלה ברוטציה או רוכב אחד אך העקרון הוא תחלופה בהובלת הדבוקה בין הקבוצות השונות.
החלק האחורי מאוייש ע”י רוכבים שלא עומדים בקצב/רוכבים נותני השירותים לקבוצה – מביאי אוכל ושתייה/רוכבים הזקוקים ליצור קשר עם רכב הקבוצה מסיבה כלשהי/רוכבי “השתמשנו וזרקנו”.
צידי הדבוקה משמשים בד”כ לנתיב התנועה בין החלק האחורי לקידמי של הדבוקה ונתיב המפגש בין רוכבי הקבוצה במילוי תפקידים השונים בהתאם להוראות ברשת הקשר (לאוזניהם של רוכבי הקבוצה) ממנהל הקבוצה.
וכעת לכרונולוגיה של היום:
יום קשה לקבוצת HTC הואיל ונאלצה להכתיב את קצב הדבוקה כדי לנסות לסגור על קבוצת הבריחה (של 6 רוכבים שנוצרה כבר לאחר 10 ק”מ ראשונים) מן השלבים המוקדמים של היום כמעט לבדה.
83 ק”מ לסיום “ספרינט אמצע” בו גובר קאבנדיש (HTC) על גרייפל. תורם לכך חוסר התיאום והבילבול בין רוכבי אומגה פארמה (ז’ילבר וגרייפל) במיאוץ לספרינט.
40 ק”מ לסיום מתחיל גשם שהולך ומתגבר עד הסיום.
16 ק”מ לסיום מהירות הדבוקה בראשות HTC מגיעה כמעט ל- 80 קמ”ש במאמץ גדול לסגור על קבוצת הבריחה.
4 ק”מ לסיום הדבוקה סוגרת סוף סוף על קבוצת הבריחה… כמעט.
… לארס בום (קב’ ראבובאנק) , היה אלוף העולם בסייקלקרוס (מעין רכיבת שטח עם אופני כביש) והיה אלוף העולם בנג”ש עד גיל 23, מחליט לפרוץ לבדו קדימה ולהדוף את הדבוקה.
כך עשה רק עד כ- 2 ק”מ לסיום.
ה- RUN IN – ישורת ארוכה, פנייה ימינה וישורת ארוכה עד לפיניש.
גרמין מובילים לפני הפנייה, רוכב של סקאיי יוצא מן הדבוקה ראשון כדי לגלח את הפניייה מן הצד המרוחק, ויוצא ממנה ראשון אל הישורת האחרונה כ- 100 מ’ לסיום, נעקף ע”י (מייד נצמד אליו) ראנשאו וקאבדיש (שניהם HTC )מאחוריו, עוקפים אותו, קאבדיש שוב גובר על גרייפל ומנצח.
המפתח לנצחון –
ה- DELIVERY RIDER – רוכב מגיש/משלח (של HTC ,מארק ראנשאו, קאבדיש דאג להודות גם לו אישית בראיון) –
אומנות מאוד ספציפית בתחרות, יש מעטים מומחים כאלה יחסית ובוודאי שלא לכל קבוצה יש רוכב מומחה כזה.
תפקידו להוביל את הספרינטר המיועד של הקבוצה לפיניש ולהגן עליו בנבכי המהומה, הדחיפות והבלאגן, לקפוץ מגלגל של רוכב יריב למשנהו והכל תוך צבירת מהירות מתמדת שלו וכתוצאה מכך של הספרינטר הצמוד אליו לגלגל, עד כמה עשרות מטרים (או אפילו פחות מזה) לפיניש.
בפיניש של היום ראנשו מזהה מייד את החיתוך של רוכב סקאיי בפנייה והוא הראשון (יחד עם קאבנדיש מאחוריו) שנצמד לו לגלגל ולכן מביא למיקם מצויין בישורת האחרונה, לאחר העקיפה נצמד לימין הכביש (לסגור אופציות עקיפה מימין) ומשלח את קאבנדיש לניצחון, גרייפל נמצא בצד השמאלי הנגדי לקאבדיש, במהלך שגוי הוא מבזבז זמן יקר בתזוזה לשמאל עד הסוף כדי להתמקם מאחורי קאבנדיש אך זה כבר מאוחר מדי.
יאללה מספיק, חאלס
עוד מעט כבר מתחיל יום 12 – סוף סוף העליות
ובאמריקאית :
LET THE GAMES BEGIN
קאבנדיש מודה לראנשאו:
eurosport.yahoo.com/video/13072011/58/ca…nshaw-stage-win.html
יום 11 הפיניש:
eurosport.yahoo.com/video/13072011/58/stage-11-moments.html