כשאומרים שהמסלול כולל “הרים” למה הכוונה.
ההרים לאורך המסלול בו עוברים המתחרים מאובחנים ע”י הוועדה המארגנת מבעוד מועד (כ- חצי שנה מראש לפחות) , מפורסמים ברבים (כמו כל המסלול של התחרות) , ומהווים אינדיקציה למנהלים, לקבוצות ולרוכבים לגבי דרגת הקושי שלהם (בנוסף כמובן לנסיונם האישי) לצורך אימונים , אסטרטגיה וטקטיקה.
לכל הר בעל משמעות – ניתנת הערכת המארגנים על דרגת קושי הרכיבה במעלה ההר, וזו באה לביטוי בניקוד דרגת הקושי. הניקוד נע על סולם קושי בין – 5 (הקל ביותר) , דרך – 1 (קשה) ועד לדרגה הגבוהה ביותר – HC (מצרפתית, שפירושה מעל לכל קטגוריה).
כל המתמודדים הבכירים שומרים כוחות עד לעלייה האחרונה של היום:
לאורך 16 ק”מ, 7.9% שיפוע ממוצע, 15% שיפוע מקסימלי, כאשר הק”מ האחרון שטוח יחסית.
קב’ לאופאר טרק מכתיבה קצב מסחרר לאורך כ- 10 ק”מ של ישורת לקראת העלייה.
החל מ- 10 ק”מ לסיום קיק של אנדי שלק משאיר את קונדאדור ללא שני פועליו הנאמנים שנושרים מחוץ לדבוקה.
הצרפתי ווקליר (יורופקאר) – החולצה הצהובה, מדהים ביכולת השרידות שלו.
עוד כמה קיקים קטנים של האחים שלק לא מצליחים להפריד בין היריבים אשר רוב הזמן שומרים כוחות ושומרים אחד על השני.
כ- 100 מ’ לפני הסיום קיק אחרון של אנדי שלק מצליח לקחת 2 ש’ מן המתמודדים האחרים.
אין שינוי (למעט 2 השניות שאנדי שלק צימצם) בדירוג ובזמנים מבחינת היריבים העיקריים לעומת יום 13 .
וואקליר נשאר בצהוב.
לקראת סוף השבוע השני, כאשר נותר עוד שבוע לסיום התחרות.
החלום הרטוב להשבת הכבוד הצרפתי הנרמס,
עם ניחוח של הפתעה מרחף באוויר,
אהדה גדולה מאוד הקיימת לוואקליר שהפך ליקיר צרפת מאז הטור של שנת 2004,
וכבר צרפת נכנסת לטירוף,
האם השנה זו השנה שלו?
שלהם??!!!
eurosport.yahoo.com/video/16072011/58/va…voeckler-yellow.html
יום 14, רגעים אחרונים:
eurosport.yahoo.com/video/16072011/58/st…-vanendert-wins.html