אם המטרה היא לנצל את הירידה כדי לפתח מהירות גבוהה ככל שניתן, שני עקרונות עיקריים –
הקו הישר הוא הקצר והוא המהיר ביותר – בעיקר בפיתולים מתונים – נקרא לעיתים גם “גילוח פניות”
ו- קשתות: ביצוע קשת מושלמת (רחבה או חדה) ביחס לפנייה, בד”כ מהשוליים המרוחקים בכניסה לפנייה , פירושה פנייה בסיבוב ללא צורך בתיקונים לפני היציאה לקטע הישר ולכן תוך איבוד מינימום זמן.
ישנם כמה טכניקות אך בבסיסן עומד בטחונו העצמי (המוכח) של הרוכב ביכולותיו ביחס לתוואי ולתנאי הדרך היות שכל היסוס או טעות בשיקול הדעת , כאשר אין מספיק זמן / תוואי וכו’ לתקן, יכולים להיגמר רע מאוד
תורה שלמה של בלימה – האם, מתי, איך וכמה?
טכניקות שונות של העברת משקל הגוף מהגלגל הקדמי לאחורי ולהיפך והנמכת מרכז הכובד ( שיפור היציבות על הכביש – “לשבת על הרמה” ), הקטנת ההתנגדות האוירודינמית, מבט קדימה ככל שניתן למנוע הצורך בתנועות חדות ותיקונים ברגע האחרון וכו’ וכו’.
כרונולוגיה של היום:
לאופרד טרק מכתיבה קצב מהיר מאוד בישורת לקראת העלייה האחרונה של היום (קטגוריה 2 ) – המטרה מיקום טוב בחלק הקדמי של הדבוקה לקראת העלייה.
שתי פריצות של קונטאדור אחת באמצע ואחת לקראת סוף העלייה, משאירות אותו יחד עם סנצ’ז לבד, עושים עבודה במישור לקראת הפיניש לקחת כמה שיותר זמן.
השלקיז ואוואנס שנשארו בירידה מאחור, לא לקחו סיכונים בירידה,
במישור עובדים קשה מאוד ומצליחים להשיגם ממש ממש על קו הסיום והם מקבלים אותו זמן בסיום.
השלקים הצילו את כבודם האבוד לאחר יום 16 ולא איבדו הפעם זמן על קונטאדור, אוואנס וסנצ’ז.
החולצה הצהובה – ווקליר עדיין בראש אך ממשיך לאבד עוד זמן לאחר איבוד שווי משקל מסוכן במהלך הירידה האחרונה לפני המישור, שבמזל נגמר רק באיבוד זמן
– יצא מהקשת “הנכונה” בסיבוב, לא הספיק לתקן ונכנס לתוך חצר של בית דרך שער פתוח